Monday, May 21, 2012

收到

Sometimes, I think I forget to breathe. Then I find myself breathing very forcefully all of a sudden. It happens. Biologically it is probably impossible that i actually did not breathe. I probably did. But not in the manner that is good for me; that works for me; that calms me.

Sometimes, I'm chewing but not really eating. I put things into my mouth and chew mechanically. Then I am all done in 10 minutes and am back at whatever i was doing. Preoccupied, chewing and swallowing. But not eating.

Sometimes, just sometimes, I forgot to be good to myself. A hurricane of activities. News! Trading! Economics! Errands! And I lie in bed, staring at the only illuminated blink on the air-conditioner, thinking: where did my days go? Why am i not sleeping well?

有一种压抑是恐怖的。是一种你自己都不知道存在的压抑。然后当某一天冒了出来,你才恍然。原来自己紧绷了。刚过的礼拜六是忙碌的。偶尔上天跟我这闲人开的玩笑,我怎么上午,下午,晚上都会有事?不过就是这样。看了一套我很喜欢很喜欢的《男男自语》后,在急忙赶回家换衣服准备喝喜酒的路上,不知道为什么,也没为了什么特别的事,开车时就哭了。没哭太久,没哭很惨,不过就是大哭了。

是惊吓,是奇怪。我在干嘛?我在干嘛?我在干嘛?

过后是一种轻松。我不知道我为什么哭了,但或许,我是需要哭的。或许这需要很久了,只是我不知道,也不同意。然而,生命几时会等你同意了什么才给你什么?给的,有时是需要的,有时是成长,有时是不幸,偶尔是过后才知道的好。

Forgetting to breathe. chewing but not eating. not sleeping all that well. Signs. All signs that I knew. Ignoring them all until the one which could not be ignored.

The lesson? Whatever it is, it is not working.
Face it. Fix it.