Thursday, October 01, 2009

碎片,杂记

还没30的前几个礼拜发生了很多事。家里有事,感情亮了红灯,拿了新护照,得做新登记,买了飞机票打算自己到纽约去。一时,是有点感触。家里的纷纷扰扰搞了我大半辈子,也有13年了。说真的,有点累了。有时觉得自己很无辜,就这样莫名其妙夹在钱与权中间。不是看破什么,只是人越大,越明白很多的不开心其实不是为钱,就是为权。当你不愿意为对方做任何事和改变时,而感觉是被强迫和不愿意的,已经不是尊不遵敬或疼不疼爱的问题了。开始是权的问题了。

而两个人的感情,也会有这样的问题。

这几个礼拜,我领悟到自己从没怀疑过我希望奕名能在我身边。问题是 I like to have him, but I don't know how to have him, how to have us. Maybe he thinks our problem is we are as different as chalk and water. 根本不容,也不适合。我的观点,打个比方,是我们有着老鹰天鹅之别。各有各的美。只不过我们还不会太欣赏习惯。更不知道怎么相处。But both beings of strength and majesty. Sky and earth. It's not oppression or repression, but a unified whole, one turning into another, 就像太极。 Of course, I am not under the illusion that it will be easy. It will take effort, my gut tells me it will be worth it, but only if we both work at it. Really hard. But right now, “how” is the million-dollar question, with another million on “if he wants to or not”.

So limbo. Uncertainty. No-thingness.

And I clearly recognize, now, it is out of my hands.
Exactly when he wants to get back to me, is his prerogative. Whether I still feel this way when he does get back to me, is my prerogative.

~~~~~~~~~~
过去了的10年,有点蒙眬。一线之差,我可能莫名其妙做了赵太太。又或许可能现在还有一个小的。想起来,原来很多事是在一念而改变了所有。如果那时他回来找我时,我没抱着那种“你去死吧”的心态,现在会不会不同呢?

我错过了一些事,不过也学到了一些教训。选择不同是我自己的决定,虽然在别人眼里我或许是另类。甚至用weird, strange来形容。不否认有时听到这样的字眼有点难过。不过我想也是无可厚非的,毕竟真的和别人很不一样,观点不同我想也很难免。我的不同,我没有办法,我只能希望身边的人真的能接受。真正的接受,而非说说但你感觉到他其实还不太接受。I am not other people. I am neither average nor normal. But it kills the soul when I am held up against other people for comparison. I cannot help but wonder, why can't you deal with me for who I am, instead of “other people”. 所以我会开始选,选择能够接受我的为友,其他的我不愿多理。

难搞。有时会说笑这样讲自己。有朋友纠正我,说难搞和有要求根本是同一个硬币。只是看对方想损你,还是赞你。关键是我得明白其实说的是同一件事。要难过也要有点要求,不要什么事都难过一番。这样会让自己很累。自己知道自己在做什么,为什么这么做,这胜过一切。就算一时的情绪化,也不要太久。